Vabatahtlik päev toidupanga toidukogumispäeval 11.03.2016

Tänan, 11.03.2016 veetsin ma ühe meeldiva vabatahtliku päeva Tallinnas Ülemiste keskuse rimis koos ühe tallinna kooli õpilastega, nende õpetajaga kes oli ka vahetuse vahem ning ühe vanema abilisega toidupanga toidukogumispäevade raames.
Hommik algas meeldivalt, tänane töö algas kell 13.00-15.00.
Natuke enne kella 13.00-i koguneti Ülemiste keskuse rimi infoleti ette, mina istusin kiiktoolis ja nägin ühte naist karja lastega ja üks vanem naisterahvas. Algul ma kartsin ja mõtlesin mitte minna nende juurde, kuid siiski mõtlesin et õpilastega koos on huvitav vabatahtliku tööd teha ja läksin ka nende juurde.
Vestlesin seal vahetusevanemaga, ta küsis et kes kui mitu korda käinud on.
Ma ütlesin, et ma olen umbes 4-5 korda juba vabatahtlikuna toidupangas käinud ja  ta ütles, et siis oled kogemustega ja saan teda kah vajadusel aidata.
Ma ütlesin, et aitan muidugi.
Veel rääkis vahetusevanem rimi infoleti töötajaga, küsis informatsiooni üle ja,  siis me suundusime ringiga rimi turvatuppa kus vahetusevanem registreeris meid ära, võttis kiipkaardi ja võtsime tarvete kasti. Läksime panime ettenäidatud kohta oma üleriided ära ning suundusime rimi ette kus jagasime ära rollid, põlled, joogi pudelid ja , siis asus igaüks oma töö postile.
Mina suundusin kärutaha kus hakkasin toidukaupa vastu võtma.
Kohe alguses annetati palju kuivaineid ja makarone ja magusat samuti (sportlase eine, šokolaad, küpsised). Minu käru alustus populaarne kaup oli kuivained ja makaronid mida oli hulgaliselt.
Üsna pea tuli vahetusevanem esimese lattu viidava toidukäruga minu juurde ja ladusime sealt veel toodangut teise kärru ning mind vahetas välja üks Tallinna kooli õpilastest. Mina suundusin esimesena vahetusevanemaga lattu, kus ma võtsin kaenlasse 4 banaani kasti ja me läksime sorteerimis paika. Ladusin 4 banaani kasti maha, võtsin pealmised kastid ja sees olevad kiled ning hakkasime koos vahetusevanemaga toiduaineid vastavalt juhistele kastidesse ladustama.
Juhised:
Kuivained - makaronid
Suhkur
Pudrud
hommikusöögi helbed
maiustused
moosid
jne jne

Seal on ära lahterdatud mis kuhu millega käib.
Mina käisin veel 2-3 korda 4 kasti kaenlasse võtmas kuniks meie esimene ladustamisel olev toodangu käru sai tühjaks.
Suundusime rimi ette tagasi, mina läksin oma vanale kohale kärutaga tagasi.
Tallinna kooli õpilased olid väga lustlikud, õnnelikud, naeratasid ja natuke ka lollitasid (laste asi), ning seda oli päris huvitav vaadata.
Tegi endalgi olemise rõõmsamaks vaadates teiste rõõmu ja väikseid tembukesi.
Ühesõnaga Tallinna kooli õpilastel käis töö ja lõbu käsikäes ja nad said mõlemaga väga hästi hakkama. Nemad muudsid kergelt omavahel kohti, mina aga olin samas kohas. Käru tasakesti täitus.
Nägin ka kuidas keegi kusagile annetas ja vaatasin ka niisama ümbrust.
Laos käis vahetusevanem iga kord erineva abilisega kuna ta oli nende laste õpetaja ja, siis lasi kõigil ka laos ladustamist proovida. Mina ise olen juba kõik 3-4 osa läbi teinud (vahetuse vanem, flaierite jagaja, käru taga toidu vastuvõtja, laos ladustaja) , neid kõiki olen mina teinud. Mida rohkem ja mida vähem.
Tallinna kooli õpilased olid väga viisakad ja sõbralikud.
Põlle jagades ütlesid ilusasti palun ja uueisid kas kõigil on jook olemas ja põll seljas.
Olen väga rahul ja uhke selliste sõpralike ja viisakate õpilaste üle.
Kell vaikselt tiksus ja tiksus
tiksus ja tiksus.
Kui kell oli saamas 15.00 millal me pidime lõpetama, tuli teise vahetuse vahetusevanem ja küsis, et kes saaks jääda pooleks tunniks kauemaks kuna tegelikult peab hoomis 3 ja pool tundi töötama ja temal pole veel piisavalt abilisi (ta oligi vähemuses) , mina küll tõin ettekäändeks et mul väljub rong ja pean sellele jõudma kuid mainisin ka et rong väljub alles kell 18.00.
Seega ma jäin veel selleks pooleks tunniks  ja olin nõus aitama. Nagunii poleks mul midagi targemat teha olnud kui ma oleksin lõpetanud.
Muidugi seismise tõttu kannatasid mu jalad, ühel hetkel lõi vasakusse jalga pärast liigutamist selline valulik gramp mis lubas vaevu seista. Eks see seismine pikalt ole küll raske ja kurnav kuid ma tulin sellega toime.
See vanem naisterahvas kes ka meie vahetuses oli, oli nõus jääma kauemaks.
Tallinna kooli õpilased olid veel vaid 5 minutit ja , siis lahkusid koos õpetajaga kuna nemad ei soovinud kauem olla ja neil jalad valustasid (see on mõistetav).
Kui kell sai 15:30 paluti mul veel 15 min kauemaks jääda, ma taaskord nõustusin.
Kuid, siiski peatselt lahendas vahetuse vanem asja ära ja lasi mind ja seda teist vanemat naist vabaks.
Vahetuse vanem tundis muret väheste abiliste tõttu ja ütles, et palub mõne hängivad noored omale appi. Mina vastasin sellepeale, et ka mul oli selline mõte juba peast läbi käinud, et miks mitte sealt kohapealt  Ülemiste keskusest mõned korralikud hängivad noored omale appi kutsuda ja tühjad augud täita.
Seda kas ta seda ka tegi , mida ütles mina enam ei tea kuna mina lahkusin.
Ühesõnaga päev oli edukas vaatamata sellele, et ma olin vaid a la 2 tundi maganud ja terve päeva söömata.

Kirjanik: Alvaro!
11.03.2016
22:51

Amati@

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis