Pidulik nädalavahetus Pärnus

Tere! 

Selle kuu ühel nädala vahetusel , milleks oli 17-18. August veetsin nädala vahetuse Pärnus koos emaga. Peamine põhjus Pärnu minemiseks oli Vaba rahva laul 2019 kontsert, millele said piletid soodsalt ostetud pileti levist tänu küsimustikele vastamisega teenitud punktide eest. Reisi Pärnu alustasime Eidaperest hommikul kella 9 paiku. Kell üheksa hakkasime suunduma Eidapere bussijaama, kus ootasime bussi. Kuna minu ema oli halvasti öösel maganud ja ka mina olin uimane hommikul, siis välja prinditud piletid unustasime koju. 

Mulle meenusid piletid alles bussijaamas kui koju tagasi tulemiseks oli juba liiga hilja. Ema helistas meie naabrile kes omakorda teavitas meie isa, et Ta otsiks mapi koos piletitega üles ja läheks tee äärde seisma, et need meile üle anda. Paraku isa arvatavasti seda mappi piletitega ei leidnud, kuna tee ääres Ta nendega ei seisnud. Nõnda jätkus me teekond Pärnu suunas. Kuigi ma tean, et kontserdi paikades saab nüüd ka nuti telefonidega oma piletid ette näidata, olen mina eelistanud ja eelistan ka edaspidi igaks juhuks alati kaasas kanda ka välja prinditud pileteid. Nõnda sõidu ajal mõtlesime, et mis teha Pärnu jõudes. Üks võimalusi oli telefoniga piletite ette näitamine ja teine võimalus oli uuesti piletite kusagil välja printimine. Telefonis surfates leidsin ma Pärnu raamatukogu kus oli printimine võimalik ja, mis oli ka sel päeval kenasti avatud. Nõnda võtsime plaani ka Pärnu raamatukogu külastamise. 

Eidaperest Pärnu sõitmine Hansa liinde bussiga võtab ligikaudu poolteist tundi , mis paraku eriti mõnus ega meeldiv ei ole kuna jalgadel on kitsas, ruumi on vähe ja igav on ka. Rongiga oli Pärnu isegi kohati parem ja mõnusam sõita kui bussiga. Igal juhul nüüdsest tuleb meil liikuda paraku bussiga. Enamuse teekonnast kuni mingisugusele kohale ma püüdsin olla ärkvel ning vaadata loodust ja ümbrust sõites kuid lõpuks kui ma olin bussi sõidust juba päris tüdinenud, siis sõidu kiirendamiseks otsustasin tukkuma jääda. Nõnda ma tukkusin kuni Pärnu lähisteni, sealt läksime emaga kaubamajaka juures maha ning läksime kusagile ostu keskusesse. Võtsime emaga mõlemad ühed kohvid ja istusime õues pingil ning puhkasime natuke. Veetsime ostu keskuses rahulikult natuke aega. Keskusesse minnes nägin väljapanekus ka ühte üli uhket ja lahedat sõidukit , mis oli nagu maastur ja maastiku sõiduk. See oli päris suur, ruumikas ja erakordne. 

Ma olin nii üllatunud ja vaimustuses sellest sõidukist, et ma veetsin lausa mõnda aega seda vahtides ja imetledes. Antud sõidukil oli olemas ka ees vints sõidukite ja muu vajaliku vinnamiseks, abistamiseks. Kui ma internetist taolise sõiduki kohta uurisin, avastasin et hind on ikka päris korralik ja karm. Edasi sõitsime keskuse juurest tasuta bussiga linna poole, et raamatukogule lähemale jõuda. Samal ajal bussiga sõites jälgisin ma ka telefoni gpsi-st vahemaad kas me liigume lähemale või kaugemale meie sihtpunktist. Pärnu keskuse juures olemise ajal oli sihtpunkti vahemaa ligikaudu 4 kilomeetrit. Bussiga saime nii kaugele, et kõndida oli vaja poolteist kilomeetrit. Õnneks raamatu kokku minemiseks ei pidanudki täpselt gps-i järgi minema vaid mappi jälgides sai siit ja sealt natuke ka lõigata. 

Lõpuks kui me olime emaga jõudnud Pärnu raamatu kokku, siis ma printisin uuesti piletid meile välja. Edasi liikusime me Port arturi hoonete juurde, istusime emaga natuke väljas pingi peal. Emal oli juba kõht tühi ja ka minul oli söögi isu, nõnda otsustasime sööma minna. Mina tahtsin muidugi hesburgerisse minna kuid ema ei tahtnud rämps toitu süüa kuid lõpuks otsustasime mõlemad siiski hesburgeri kasuks. Meil oli vaja aega parajaks ka teha hotelli mineku jaoks kuna sisse kirjutamine algas kella kahest. Hesburgerist ostsin mingisuguse väikese eine, väikese jäätise ning kana nagitsaid. Eine oli mulle ja üle jäänu emale. Pärast söömist hakkasime tasapisi liikuma hotelli poole, mis asus Valli kääru läheduses , jalutuskäigu kaugusel. Kõndimise ajal helistasin ka hotelli ning teavitasin meie tulekust. Kui me olime kohale jõudnud, siis hästi sõbralik perenaine võttis meid kenasti vastu , juhatas kööki kus ma täitsin paberid ära ja, siis näitas maja perenaine meile toa kätte. 


Tuba oli mõnusalt ruumikas ja suur. Meil oli toas olemas ka privaatne vannituba. Telekas oli samuti hea, sai mõnusasti teleri vaatamist nautida. Aknaks oli katuse aken. Voodi oli parajalt suur ja meeldivalt mugav ja pehme. 
Mina hakkasin koheselt telerit vaatama ning telekast jooksis kaks ja pool meest , ema läks samal ajal dušši alla end jahutama. Pärast mõnda aega puhkamist ja enda kogumist hotelli toas läksime me emaga Rimi poodi, et osta hotelli natuke snäkke õhtuseks einestamiseks ning pesemiseks ka nustiku ja šampooni. 

Kui meil oli kõik vajalik osteldud, siis liikusime tagasi hotelli. Tol päeval sai meil ikka parajalt kõnnitud. Minulgi oli plaan enne kontserdile minemist pesemas ära käija kuid paraku jäime aja hätta, sest kontsert ise algas kella kuuest ning sisse lasti juba kella viiest. Ema jaoks oli kell viis natuke liiga vara kontserdi alale minemiseks nõnda me läksime pool kuus. 
Hotellist kontserdi alale oli natuke maad, jalutuskäigu kaugusel. Võtsime välja prinditud piletid kaasa, näitasime turva kontrollis ette ning kõikidele sisenejatele jagati ka kontserdi laulikud.


Laulikus olid olemas kõik laulud mida tol päeval esitati ning kes tahtis sai ka kaasa laulda. Mina laulsin kaasa vaid neid lugusi , mis olid minu lemmikud ja mida mulle laulda meeldis. Ema unustas mul kahjuks prillid hotelli tuppa, seega temal oli laulu sõnade nägemisega raskusi. Kontsert oli erakordne, kestis kolm tundi. Kontsert kestis kella kuuest üheksani. Kontserdil osalesid ja esinesid
Marko Matvere, Ott Lepland, Gerli Padar, Boris Lehtlaan, Oliver Leppik, Merit Männiste ja paljud teised. Õhtut juhtis Veikko Täär. Bändi ja koori dirigendiks oli Lauri Breede. Kontserti saatis traditsiooniliselt Urmas Lattikase bänd. Tol päeval oli ka Urmase sünnipäev, mis puhul koor laulis Talle ka sünnipäeva laulu. Kontserdil olid kohal ka palju tõrviku kandjaid. Meiegi emaga saime korda mööda vahetustega tõrvikut hoida. Mina hoidsin mõned lood ja, siis ema hoidis mõned lood. Tõrvikud toodi kohale viimaste isamaaliste ja kodumaistema lugude eel ja puhul. 


Kontserdil sai kuulda nii laulu


Kui ka tantsu


Pärast kontserti lõppu jäime meie emaga veel kohapeale mõneks ajaks. Kohapeal oli võimalik veel omale süüa osta, käsitööd osta, toitlustus koha juures lõõtspilli mängu kuulata ja loosidest osa võtta. Emale ostsin väikese klaasikese veini ning endale šašlõkki praekartuli ja salatiga. Ema jutustas seal ka lõõtspilli mängijatega ja teiste inimestega.  
Lõpuks kui viimased putkad hakkasid omi asju kokku pakkima, siis asusime ka meie emaga hotelli poole teele. Pärnu oli õhtu hämaruses samuti väga imeline, helendav purskkaev ja sild. 


Silda ületades kohtusime ka lätlastega. Ema suhtles natuke nendega vene keeles. Ema tundis õues olemisest nii suurt rõõmu, et Ta ei tahtnudki hotelli kohe tagasi minna kuid mingil põhjusel läksime me siiski tuppa. Pärast kahjuks enam välja tagasi ei tulnud. Kuid sellegi poolest saime me Pärnus viibimisest toreda elamuse ja seda elamust nautisime me mõlemad emaga. Hotelli jõudes panin ma uuesti teleka käima, vaatasin ära ühe käiva saate ning pärast seda läksin pesema. Pesin end mõnusalt ära ja läksin voodi ning vaatasin veel mõnda aega telerit ja olin telefonis. 


Ema jäi juba varakult magama hotelli jõudes. Lõpuks tuli ka mul uni ja ka mina jäin magama. Hommikul ärkasin alguses kell pool kaheksa. Otsustasin mõnda aega veel tukkuda ning ärkasin järgmisena kell üheksa. Uni oli mul uskumatult hea ja magus ning magama jäämine oli ka ime lihtne võrreldes mu päris koduga. Sain end korralikult välja magatud. Voodi oli imeliselt mugav ja padi oli samuti hea kuid oleks võinud natuke pehmem olla. Hommikul ärgates vaatasin telerist natuke multikaid ja näksisin. Tegin hotelli toast ka mõned pildid hinnangu lisamiseks bookingus. Kella üheteistkümne paiku hakkasime tasapisi Pärnu bussijaama poole liikuma. 

Käisime veel korra ka poest läbi, et natuke üht koma teist omale kaasa osta enne koju sõitmist ja kindlasti ja juua bussi. Kell 12:50 väljus meie buss Pärnu bussi peatusest ja nõnda sõitsime me kodu poole uuesti seda igavat ja painavat bussi liini. Tagasi sõites tukastasin ma samuti aeg ajalt, et sõit mööduks kiiremini. Tagasi sõites juhtus veel ka kaks kummalist hetke, millest üks oli see kui Vändrast tuli bussile üks vanem naiste rahvas. Ning Vändrast lahkudes märkas Ta, et me ei sõida mitte Pärnu poole vaid Rapla poole ja nõnda palus see naiste rahvas bussi juhil end tee ääres maha lasta kuna Ta oli eksinud bussiga. 

Paraku see vanem naiste rahvas ei öelnud ka oma sihtkohta kuhu Ta sõidab ja seepärast nii ka läks. Bussi juht lasi kenasti naiste rahva tee ääres maha ning me asusime edasi sõitma kodu poole. Ühes teises kohas oli parkinud üks auto tee äärde ning seal oli mitu inimest. Üks nendest inimestest hääletas pöial püsti bussi ja bussi juht midagi ütles ka kuid jäi seisma ning võttis hääletaja peale. Hääletaja sõitis Rapla , bussi juht oli tubli ja hea, et Ta peale võttis. Nõnda jätkus uuesti me teekond kodu poole kuniks me olime jõudnud Eidaperre. Meie läksime maha ning isa tuli bussi peale ja sõitis ise edasi Rapla. Meie tulime emaga koju. 



Täname lugemast! 
Selline oli meie nädala vahetus.

22.08.2019 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis