Magusa festival 2020

Tere!

Avastasin ühel päeval facebookis kuulutuse, et Tallinnas Kultuurikatlas toimub 9-ndal Veebruaril ning panin selle kohe oma märkmikku kirja, et mul püsiks see meeles. Magusa festival tundus mulle põnev ja huvitav ning ma aimasin ka, et eks seal saab kindlasti ka erinevaid asju maitsta ja proovida. Lisaks sündmuse infos oli kirjas, et seal esineb ka Ariadne, Liis Lemsalu ja mõned teised. Ma polnud kordagi elus veel Ariadnet päris elus esinemas näinud ega kuulnud, seega see oli minu üks suurimaid soove lisaks, mis pani mind tahtma sellele festivalile minema. Seega ma hakkasin selleks ettevalmistama end, ootasin pingsalt seda päeva, mil saan festivalile minna. Kuna aga ma olen väga arg ega julge üksinda väga kusagile minna, hakkasin ma sellele festivalile minemise pärast iga päevaga aina rohkem muretsema ja paanitsema enne festivali.

Püüdsin leida ka mingit sõpra kellega koos saaksin sellele festivalile minna, mõned ütlesid, et tulevad võimalusel ja annavad mulle teada kui midagi peaks muutuma. Seega mul oli võimalus, et ehk üks kahest sõbrast tuleb. Kui oli kätte jõudnud magusa festivali päev, siis ma ärkasin üles hommikul kell kuus ning magama olin eelnevalt läinud kusagil kella kahe paiku öösel, võibolla ka natuke hiljem. Seega tänu nelja tunnisele uinakule polnud enesetunne just kõige parem ning lisaks sellele nelja tunnisele uinakule olin ma ka eelmisel päeval linnas käinud, mis tähendas veel ühte nelja tunnist uinakut ainult ja oma 12+ tunnist üleval olemist ja ka hullu seiklemist Tallinnas kuna eelmisel päeval, ehk, siis kaheksandal Veebruaril olin ma käinud Tallinnas Tourest 2020 messil, see oli samuti omakorda seiklus , millest saate lugeda järgmises blogi postituses. Ühesõnaga üheksanda Veebruari hommikul ärgates olin ma üsna väsinud, kurnatud ja enesetunne polnud kõige parem. Ma ärkasin voodis üles, mõtlesin natuke kõige üle ja kuna hirm millegi uue ja tundmatu ees oli nii suur ja kõik muu kokku, otsustasin ma, et ma siiski ei lähe sellele festivalile ning loobun sellest. Ütlesin ka oma emale seda, et loobun festivalile minemisest ning läksin voodi magama tagasi. Voodisse uuesti pikali heites hakkasid mind kohe kimbutama haletsuse ja kahetsuse piinad ja painamine.

Mõtlesin, et kindlasti ma kusagilt netist hiljem näen seda festivali, näen, et seal oli midagi põnevat, midagi toredat. Kahetsen pärast pikalt, et siiski sellele festivalile ei läinud, jään kõigest toredast ilma, olen pärast endas pettunud ja kõike muud ,mis mind sel hetkel piinata ja painata sai. Nõnda ma otsustasin kindlameelselt, et maksku mis maksab ja olgu see nii raske kui on , aga mina end siit voodist praegu üles ajan, võtan end kokku ja lähen ning käin sellel magusa festivalil ära, sest kindlasti on see põnev ja omapärane sündmus, mida ma külastada tahan ja millest mulle palju kasu oleks. Mul oli muidugi soov ka head ja paremat sealt festivalilt omale soetada. Ma ärkasingi üles, ütlesin emale, et ma siiski lähen sellele festivalile kuna muidu pärast kahetsen jälle kui ei läinud. Hakkasin end kibekiirelt riide panema kuna bussini enam palju ei olnud ja mul oli omajagu maad vaja käija, kuid õnneks ma liiga palju aega enda haletsemisele ei raisanud, kõigest oma viis minutit, võibolla ka kümme. Kui ma olin juba riides, siis olin hetke arvutis, ostsin omale ka festivali pileti netist ära, jõin natuke teed ja pakkisin olulised asjad kaasa nagu dokumendid, vett ja mõned muud värgendused. Jätsin emaga hüvasti ning hakkasin rahulikult bussijaama kõndima. Bussiga sõitsin kodust Rapla raudtee jaama ja sealt sõitsin rongiga edasi Tallinna. Magusa festival algas Kultuuri katlas kell kümme hommikul ja kestis kuni kuueni õhtul. Kuna see oli pühapäevane päev, siis ma vaatasin, et enamus printimise kohti on sel päeval suletud ja vähesed avatakse alles kell üksteist. Kuna aga ma tahtsin varem juba festivalile pääseda ning mul poleks väga midagi ka üheteistkümneni teha olnud, siis püüdsin leida varasemat printimise kohta. Avastasin , et Estonia peatuse juures on mingisugune fotopood kus saab ka printida ning see oli avatud juba hommikul kella seitsmest. Nõnda ma sõitsingi Balti jaamast Viru keskusesse, kus jõin ära ka automaadist ostetud kuuma kakao, sest mul oli pisut külm ning ma polnud ammu kuuma kakaod joonud.

Vaatamata sellele, et ma kõrveasin oma keele kohati ära tänu sellele kuumale kakaole oli see siiski nii hea, et  maitses mulle väga. Viru keskuse all asuvas bussi terminalis hakkas kakao pisut kiiremini jahtuma kuna seal oli jahedam. Plafoonilt jälgisin samal ajal, millal minu buss peatusesse jõuab ja mõtlesin, et kas ma ikka jõuan oma kakao enne ära juua või mitte. Õnneks jõudsin oma kakao kenasti enne bussi ära juua ja sain ka sooja sisse omale. Väljas oli tõesti tol päeval ikka päris jahe ja karm ilm , seetõttu ma ei tahtnudki üldse väga väljas olla, pigem ikka seesruumides kus on soojem. Kui minu buss oli peatusesse jõudnud sõitsin ma sellega Estonia peatusesse ning läksin sinna foto poodi. Küsisin müüijalt, siis, et kas seal on võimalik printida ka muid asju või ainult fotosi. Müüija ütles, et ka A4 paberit saab printida ja me  rääkisime veel millestki seal omavahel. Ma ütlesin müüijale , et mul oleks vaja üks pilet välja printida. Seepeale küsis müüija, et kas mul on fail kusagil olemas, et ma selle saadaksin nende poe epostile. Poe eposti aadress oli laual kirjas ja müüija ka näitas mulle seda. Ma vastasin, et mul on see oma emaili peal, et kohe saadan neile. Ma läksin oma emaili peale, avasin selle kirja kus oli mulle see pilet saadetud ning tõmbasin selle oma telefoni alla ja saatsin poe eposti aadressile.

Müüija printis selle kenasti mulle välja ja seepeale ma tänasin müüijat abi eest. Ma jalutasin Viru keskusesse sealt tagasi ning sõitsin Linnahalli peatusesse, sest mapilt vaadates oli Kultuurikatel just sellele peatusele väga lähedal. Istusin mõnda aega seal trammipeatuses ja vestlesin oma sõbraga telefonis, kes ütles, et on oma vanematega linna tulemas, kuid neil on ka mõningaid asjaajamisi tänu millele Tal võib kauem minna enne kui Ta minuga kohtuma saab tulla. Nõnda me seal rääkisime ja arutasime omavahel ning, siis ma ütlesin oma sõbrale , et mul pole midagi muud linnas väga peale hakata ja väljas on külm ning, et festival hakkab peale kell kümme juba, et mul on seal parem ja mõnusam Teda oodata kohtumiseks. Sõbrale see sobib samuti ja nõnda ma hakkasingi vaikselt gps abiga Kultuurikatla poole liikuma. Hiljem selgus, et palju ligidamale oleks saanud kui ma oleksin maha läinud hoopis Kanuti peatuses, sealt oleks olnud palju lühem ja kiirem maa Kultuurikatlani.  Kui ma mõne aja möödudes olin jõudnud Kultuurikatla juurde, siis nägin seal ka teisi inimesi sisenemas. Läksin ka kenasti sisse ja turvakontrollis näitasin oma piletit ja vastu sain mingi teise piletimoodi sedeli. Magusa festival toimub kolme Kultuurikatla korruse peal. Esimesel korrusel pakuti esimesele sajale saabujale tasuta mini pannkooki. Ma alguses mõtlesin, et ma ei võta omale mini pannkooki kuid , siiski ühel hetkel ma selle ka omale võtsin ja panin ka moosi peale. Sõin seina ääres oma ühe mini pannkoogi ära ja kõndisin vaikselt ringi, et avastada ja vaadata, mis seal, siis ka täpsemalt toimub ning kus, mis on.

Esimesel korrusel laulsid ja tegid pulli ka Lotte sõbrad , nad olid seal päris valjud ning lärmakad ja tegid igasugu trikke ja pulli. Ma kuulasin ja vaatasin neid seal pisut eemalt lihtsalt huvi pärast. Esimesel korrusel oli ka lastele mõeldud batuudi ala kus oli kolm batuuti ja kümme minutit batuudil maksis üks euro, mis on minu arust igati mõistlik hind selle asemel, et enamustel üritustel maksab kümme minutit batuudil kümme eurot. Sellel samal alal kus olid batuudid pakuti ka erinevaid šokolaade proovimiseks ja ostmiseks. Mina proovisin järgi kõik šokolaadid ja ühest sai kohe mu lemmik , mille panin oma plaani hiljem ostmiseks. Midagi pakuti veel sellel ala kus olid batuudid kuid seda ma kahjuks enam ei mäleta. Kusjuures sellel festivalil olid ka enamasti kõikidel toodetel ja kaupadel super head hinnad ja erakordset pakkumised mõningates kohtades. Näiteks need samused šokolaadid mida laste batuudi alal degusteerida sai maksid kõigest 1.50 pakk , mis nende šokolaadide eest oli igati vääriline hind. Maitse elamus, mis Sa nendest šokolaadidest said oli igati oma hinda väärt.

Nõnda ma käisin seal erinevatel korrustel ringi, avastasin ettevõtteid ja kõike muud, mida seal festivalil kohata sai. Käisin ja degusteerisin ka paljudes kohtades seda, mida degusteerimiseks pakuti. Magusa festivali pea läbiviijaks oli Ženja Fokin. Teise korruse laval esines lastele ja teistele külalistele ka Lotte ja Tema sõbrad. Magusa festivalil osalesid paljud ettevõtted nagu näiteks Boost Juice bar, Gelato Ladies, Mamma, Mesikäpp, Aura, Fentimans Estonia, Joel Ostrat, Gustav, Kalev, Limonaad, Balbiino, Minimelts ja paljud teised. Aural oli selline pakkumine, et 4 mahla või smuutit saab 2 euroga ja nõnda ma ostsingi omale pärast kõikide mahlade ja smuutide tegusteerimist omale ühe paki apelsini mahla, ühe paki õuna mahla, ühe paki mingit muud mahla ja ühe paki kiivi ja mingite teiste lisandite smuutit. Ühe mahla jõin ma kohapeal ära. Teisel korrusel käisin söömas popcorni, mis oli muidugi üsna soolane. Seal oli veel teisigi häid pakkumisi, mida oleksin tahtnud omale osta või mida proovida kuid kahjuks ei olnud mul nii palju raha kulutamiseks kui oleksin soovinud tänu millele tuli mõningatest soovidest loobuda. Kolmveerand üks esines teise korruse lava ees JJ Street tantsugrupp ja nende esinemist oli põnev vaadata.

Pärast JJ street tantsugrupi esinemist läksin ma jälle ringi kõndima ja asju degusteerima ja niisama uudistama. Kuna mu väsimus aga hakkas aina rohkem võimust võtma käisin ma ka aegajalt tualetis oma nägu jaheda veega pesemas ja juukseid märjaks tegemas, et end turgutada. Magusa festivalil olid ka Mesikäpa karu ja Lumivalgeke kes lõbustasid lapsi ja teisi külalisi. Festivalil osasel ka kuulus kokk Joel Ostrat kelle poolt müüdi torte kümme eurot tükk. Nendel maksid kõik tordid kümme eurot ainult, mis oli samuti imeline hind tortide eest. Magusa festivalil olid ka töötoad kus sai näiteks muffineid kaunistada ja , siis ära süüa ja kui ma ei eksi oli seal veel teisigi töötube.
Kohapeal pakuti ka soolaseid toite ja Kultuurikatla enda restoran/kohvik oli samuti avatud. Kui kell hakkas saama üks juba, siis ma läksin taas teise korruse lava juurde kuna kell üks hakkas esinema Ariadne ja Martti Hallik. Ma küll alguses tahtsin istuda ja neid kuulata kuid kuna kõik või vähemalt enamus tõusid püsti ja seisid lava ees, siis ei jäänud ka mul muud üle kui seista lava juures, et neid vähemalt esinemas näha ja ka videosse või pildile jäädvustada. Elamus oli erakordne ja nüüd lõpuks on see päev, mil mul õnnestus ja oli võimalus Ariadnet ja Martti Hallikut päris elus kohaleal esinemas näha. Lisaks seda kõike üsna mõistliku hinna eest kuna Magusa festivali pilet maksis täispiletina kõigest kuus eurot ja pensionärile oli kolm eurot. Selle hinna eest selliseid elamusi ja kogemusi nautida ja saada on lausa luksus ja õnnistus samuti.

Kui Ariadne ja Martti esinemised olid lõppenud, siis hakkasin ma juba aktiivsemalt tegutsema ja asju kokku ostma kuna teadsin, et pärast  Liis Lemsalu esinemist hakkan ma lahkuma sealt festivalilt. Nõnda ma käisin ühelt ettevõttelt ostmas omale kaks tervislikku võisaia, mille ma sõin ära kusagil kivil istudes ja sain oma kõhtu natuke midagi. Kellegi ettevõtte juures käisin ja ostsin omale ma ei tea miks kuuma glögi mille joomine võttis aega kuna ka glögi ise jahtus üsna kaua. Mul oli tegelikult niigi soe seega ma ei tea, miks ma endale just kuuma glögi ostsin kui oleks võinud midagi muud osta. Vitamin well ettevõttelt ostsin omale pakkumise raames kaks pudelit vitamin well vett, mida ma muidu tavaliselt ise varem ostnud ei ole ega ja joonud kolme euroga. Nick´s ettevõttelt ostsin viis batooni 4 euro eest, täpsemalt, siis kaks kookose batooni, kaks toffee batooni ja ühe pähkli batooni. Nende batoonid olid imemaitsvad ja ma ostsin neid batoone samuti pärast degusteerimist. Fentimansilt ostsin ühe roosi limonaadi loosis osalemise pärast, nendel oli sedasi, et ostes ühe pudeli limonaadi osalesid Sa ka loosis, mina kahjuks loosis seekord midagi ei võitnud. Seda šokolaadi ostsin ma omale ühe paki, millest ma Teile blogis juba varasemalt natuke rääkisin. Neist šokolaadidest lähemalt rääkides, siis niipalju, et need olid sellised tervislikumad ja looduslikumad šokolaadid, mis tervisele turvalised kuid sellegi poolest ime head. Neil olid müügis erinevad šokolaadid, mina ostsin aga omale Rukkirõngastega piimašokolaadi kus olid ka rosinad sees. Muidugi oleksin ma soovinud osta kordades rohkem šokolaadi kuid taaskord polnud selleks kahjuks rahaliselt võimalust. Oldehansalt ostsin ma omale paikese magusaid mandleid.

Ühesõnaga ostsin ma omale kokku mida vähegi sain ja , mis mulle ka meeldis. Vahepeal käisin ja istusin siin - seal, et jalgu puhata. Sõber oli mulle vahepeal kirjutanud, et Ta tunneb end kohati päris halvasti ning , et Ta arvatavasti minuga kohtuma ei jõua. Ma mõistsin ning ütlesin Talle, et pole hullu ja pealegi ma olin magusa festivaliga ära harjunud ega kartnud enam midagi. Tundsin end festivalil küll üsna hästi vaatamata sellele , et väsimus mõjutas omamoodi mind. Vahepeal enne Liis Lemsalu esinemist esines veel teist korda JJ Street teine tantsugrupp, mida ma käisin samuti vaatamas. Peale neid oligi Liis Lemsalu ja trio kord esineda. Liis Lemsaluga olid kaasas veel kaks teist kutti. Kui Liis Lemsalu ja trio olid esinemise lõpetanud, käisin ma veel kiirelt festivalil natuke ringi ja, siis hakkasin vaikselt sealt lahkuma. Pildistasin natuke Kultuurikatlas sees ja väljas, jalutasin Kanuti trammipeatusesse ja sõitsin Balti jaama. Ma polnud sel päeval midagi väga korralikku söönud ja kuigi algul ma arvasin, et ma ei söögi vist mitte midagi Tallinnas, siis tegelikult ma siiski sõin Balti jaama turuhoone sees Nuudleid kana ja magushapu kastmega kiirelt enne rongile minekut. Rong Balti jaamast väljus 17:10 .

Rongiga sõitsin Rapla, Raplast bussiga koju. Koju jõudes olin ma natuke veel üleval , mängin arvutis ning magama läksin kella kaheteist või ühe ajal umbes. Igal juhul võib jutu lõpetuseks öelda niipalju, et ma olin tol päeval koju jõudes enda üle nii uhke , et vaatamata algus alla andmisele võtsin ma end siiski kokku ega andnudki pärisel alla vaid läksin ja käisin sellel festivalil ära ja ma tegin õieti ning olen enda üle uhke. See kõik andis mulle mõista, et ka  edaspidi kui on midagi sellist mille puhul või kus ma tahan alla anda, siis no ma võin seda nagu hetkeks teha kuid samas tuleb mul end kohe kokku võtta ja oma hirmudele vastu seista ning teha seda mida ma soovin või minna sinna kuhu soovin nagu magusa festivali puhul.

Kui ma poleks läinud poleks ma saanud ka seda erilist kogemust ega elamust mida ma selle festivali puhul sain. Lisaks ootan ma juba põnevusega järgmise aasta magusa festivali ja selleks korraks püüan ka kõvasti rohkem raha kõrvale panna, et kõvasti rohkem kaupa endale festivalilt järgmine kord kaasa osta kuna tõesti , magusa festivalil olid super head pakkumised. Sellest loost saab õpetuseks nii mulle endale kui ka Teistele argadele see, et võid korraks nagu alla anda mõneks minutiks kuid , siis tuleb Sul end kokku võtta ja minna ja teha seda mida oled soovinud või tahtnud, ning pärast saad oma saavutuste üle uhkust tunda.


Kirjutatud 17.02.2020 kell 02.31 öösel

Tänan lugemast!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis