Kontsert elamus ''Universe Orchestra''

 Juhuslikult märkasin, et taas on tulemas üks põnev kontsert Tallinnas. Kontserdi toimumiskohaks oli Alexela kontserdimaja. Kontserdi pealkirjaks oli pikalt Kõik Hitid - Maailmamuusika meistriteosed ''Universe Orchestra''. Nüüd huvi pärast alati enne kui ma mingile kontserdile piletit hakkan ostma, siis YouTube st vaatan ma antud esitaja üle, orkestrite puhul, siis näiteks orkestrite esitused. Olen seda teinud juba ka oma varasemate kontserditega, kaasa arvatud antud kontserdiga. Mõne YouTube esituse vaatan ma üle enne, et veenduda kas mulle meeldib ja sobib antud kontsert ning kui põnevat muusikat nad parasjagu teevad või kui hea on nende esitus. Tavaliselt siiani pole pidanud ma kunagi pettuma ja just orkestrite või esitajate esitused YouTube´s üle vaadates tekitab see minus veel suuremat isu kontserdile minna. Eriti veel kui esitused on väga võimsad või erakordsed, siis tahan ma kohe väga kontserdile minna. Kusjuures nii juhtus ka minu peatselt uue tulevase kontserdiga, mille ma ka juhuslikult avastasin ning YouTube st nende esitusi üle vaadates tekkis mul kange tahtmine antud kontserdile minna. 

Nõnda ma ostsingi pileti ja lähi ajal olen minemas, sellest juba järgmises blogis.  Tulles tagasi meie praeguse teema juurde Universe Orchestra, siis nende esitused meeldisid mulle samuti YouTube´s ja nõnda ma ostsingi kontserdile pileti ära. Nüüdsest ma ostan omale pileti alati eesritta, et Teised inimesed ei varjaks minu vaadet ning ma saaksin korralikult keskenduda kontserdi nautimisele. Enamasti on nii, et kas ma saan omale koha esi reas või kontserdile ma ei lähe. Universal Orchestra kontsert toimus 27.ndal Veebruaril. Ma püüan alati vähemalt 2-s keskkonnas teenida piisavalt punkte või raha, et need vahetada piletilevi kinkekaartide vastu, nõnda saan ma kontserdite pileteid soetada soodsamalt. Linna alustasin ma liikumist lõunase bussiga oma kodust Rapla ning Raplast lõunase rongiga Tallinna. Kuna kontserdid toimuvad tavaliselt õhtuti, mil ma enam koju tagasi ei saa, siis ma broneerin endale mõne meeldivama ja sobilikuma majutuse ka linnas. Nõnda mõne tunnikese enne kontserdi algust linna jõudes ma läksingi ja seadsin end sisse oma majutus kohas, et ette valmistada kontserdile minekuks ning kiirelt pesust läbi käija, et värskem välja näha. Kontserdi paik oli minu majutuskohast jalutuskäigu kaugusel, nõnda ma jalutasin sinna kerge rutuga, sest rahulikumalt ma liikuda ei oska. 

Nüüdsest ma alati igaks juhuks ostan omale enne kontserti ka ühe energia šhoti, et mul oleks kontserdi nautimiseks piisavalt energiat ning, et ma ära ei väsiks. Kunagi oli juhus, kui ma meeletult haigutasin ja olin ikka korralikult unine kontserdil (oleksin isegi peaaegu magama jäänud, tahe oli selline), siis selle tõttu ma ei suutnud korralikult kontserdile keskenduda. Tänu sellele saigi alguse see traditsioon, et enne kontserdi algust võtta energia šhot sisse, mis annab 4-ks tunniks energiat. Pärast seda pole mul enam haigutusi ega väsimust kontserdite ajal esinenud. Kusjuures siin pole asi selles, et kontsert oleks igav või midagi muud taolist, vaid pigem just selles, et mul on kas une probleemid, ma olen vähe maganud või mingi muu põhjus. Kontserdid on alati super vahvad ja toredad. Nõnda pärast seda kui ma olin omale Solarise keskuse toidupoest energia šhoti ja paki mahla ostnud, need mõlemad ära tarbinud, siis suundusin ma Alexela kontserdimajja, kus andsin garderoobi ära oma üleriided ning tegin aega parajaks kuni kontserdi alguseni. Saali liigun ma tavaliselt 10 minutit enne kontserdi algust tavaliselt, siis kui on kuulda meeldetuletus heli kontserdi peatseks alguseks. Läksin ja võtsin oma koha saalis sisse. Saal oli juba päris korralikult inimestest täitunud. Kui tavaliselt on laval riie ees ning orkester juba laval inimeste saali saabumise ajaks enne kontserdi algust, siis seekord oli lavalt riie eest, orkestrite varustus oli laval kuid orkestrit ise laval polnud. 

Kui ma ei eksi, siis orkester isegi hilines minuti või paar lavale tulekuga, kuid selles pole muidugi midagi halba. Eks meil igal ühel teki vahel viivitusi. Igal juhul tuli orkester lavale, siis kui kõik inimesed olid juba saalis ja kontsert pidi algama, seda muidugi publiku aplausi saatel. Lõpuks kontsert algas. Esinejate sees oli seal nii umbes 4 flöödi mängijat, 10 viiuli mängijat, 2 tšello või kontrabassi mängijat, 1 trummar ja 2 elektri kitarri mängijat. Sellel kontserdil lauljaid polnud, oli vaid musitseerimine. Kui tavaliselt hakkavad kontserdi ajal prožektorid kohe ründama oma valgustusega näkku ja pimestamisega, siis seekord oli üsna rahulik ja sujuv kontserdi algus. Ma veel mõtlesin endamisi, et oh tore, seekord saab rahus kontserdi nautida. Kontsert oli kestnud juba omajagu. Enamasti ma tundsin nagu muusika mõttes või loo mõttes esitused ära kuid mitte nimepidi. Oli näiteks nii, et oh see on ju see Queeni lugu, no vot see lugu ja see on see lugu. Ma teadsin, et ma olen näiteks seda ja seda lugu kuulnud, seda kuulsin ka raadiost jne kuid ühelegi ära tuntud loole ei osanud ma nime panna isegi kui see nimi oli keele peal. Vähemalt ühte esitatud lugudest olin ma just nii oma päeva paar varem kuulnud, kuid nimi meelde ei tulnud. Enamasti ma teadsin, et enamus lugudest olid Queeni lood, kuid oli ka Teiste esitajate lugusid mida mängiti. 

Ühe loo refrääni ma isegi tundsin ära. Kuid kui kontsert oli juba omajagu kestnud, siis otsustas üks prožektor mind ründama hakata oma valgustusega ja mind pimestama. Ma veel mõtlesin endamisi, et no tore küll, et jälle prožektor ründab. Õnneks istus üks orkestri liikmetest hea koha peal ning aegajalt oma pilli jalgel hoides ka kattis selle prožektori kiire ära, siis sain rahus kontserti nautida Ma veel endamisi mõtteis mõtlesin, et kuule pillimängija, hoia jah oma pill seal ja kaitse mind selle valguskiire eest. Kuid kuna pillimängija peab oma pilli ka mängima, siis pilli mängimise ajal sai kiir jälle mind rünnata.  Nõnda ma mõtlesin, et võiks öelda sellele pillimängijale, et kas Ta ehk ei saaks sellele prožektorile lähemale isuda, et mind kiire eest kaitsta aga muidugi ma seda ei teinud. Seekord ma ei märganud ka piletilt ega infost, et kontsert toimub ilma vaheajata. Kuid ma panin tähele, et kontsert on kestnud ja kestnud juba omajagu kuid vaheaega veel ei tehta, nõnda kontserdi lõpuni välja. Kontsert kestis kusagil poolteist tundi. Aegajalt pidi rahvas aplausi tegema, et orkester jätkaks esitusi ja muidugi orkester aegajalt kummardas meile. Seal orkestris oli üks hästi lahe mees viiuldaja, kes oma jalgu muusika taktis kaasa liigutas nagu mullegi meeldib teha. 

Ma rokkisin ka pingil ikka korralikult muusika taktis kaasa ja sedasi ning vahepeal vaatasin kuidas see viiuldaja lahedalt muusika rütmis toimetab. Vahepeal oli sellel viiuldajal ka soolo esitus ja nõnda oli ühel Teisel orkestri liikmel ka vahepeal soolo esitus või, et üks orkestri mängijatest oli nagu eesvedaja ja sedasi. Ühe loo ajal võttis publik jälle oma mobiiltelefonid välja, et muusika taktis taskulampe kaasa viibutada, mis oli imeline vaade. Just kontserdite üks trumpe on mobiiltelefonide taskulame muusika saatel kaasa viibutav publik, see on nii romantiline, nii hämmastav ja nauditav. Lõpuks sai kontsert läbi ning me plaksutasime ja huilgasime orkestrile. Kontserdipalade vahepeal ka aegajalt huilgasime me publikuna veel orkestrile või plaksutasime käsi muusika saatel näiteks. Nõnda me kõik liikusime taas alla garderoobi, ma võtsin oma riided ning läksin oma majutuskohta öömajale. Esimest korda elus tellisin ma omale ka Bolt foodiga toitu kuid ma ei tellinud kullerit oma majutuskohta vaid ma läksin ühe lähedal asuva kiriku juurde ning tellisin kulleri toiduga sinna ise väljas oodates. 

Õnneks seekord oli väga sõbralik ja viisakas ja tore Eesti keelt rääkiv kuller. Võtsin kullerilt oma tellitud toidu, käisin veel poes piima järel ning läksin majutuskohta. Sõin omal kõhu täis, käisin pesus, käisin rõdul vaadet linnale ja lähedal asuvale pargile nautimas ning vaatasin mõnda aega ka telekat. Lõpuks läksin magama. Järgmine päev sõin veel, käisin veel pesemas, vaatasin veel telekat ning koristasin omale öömaja ära. Pärast seda käisin ma linnapeal ja lõpuks sõitsin tagasi koju lõuna paiku. Selline oli, siis minu seekordne kontserdi elamus Tallinnas. 

Tänan lugemast, 

Kirjutatud: 09.03.2023 öösel 


Lugupidamisega, Alvaro! 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis