Rakvere öö jooks 2023

 Sellel aastal toimus taaskord Rakvere öö jooks ja ma olin sellest huvitatud. Rakvere öö jooks toimus 3.ndal Juunil. Jätsin, siis meelde millal öö jooks toimub ja hakkasin omale selleks päevaks ka hotelli vaatama. Nagu ka eelmisel aastal, siis ka sel aastal oli algul hotell välja müüdud ning just viimasel minutil vabanes ka minu jaoks üks toake, mille sain omale broneerida. Nõnda broneerisin kõigepealt omale hotelli ning, siis maksin ka öö jooksul osalemise eest. Kui antud kuupäev kätte jõudis, siis ärkasin oma kodus kell 05:30 hommikul. Tegin hommikusi toimetusi, olin arvutis ja tegin aega parajaks kuni oli aeg hakata bussi jaama minema. Kodust väljusin kell 06:35 ja oma telefoniga tegin ka vlogi mida, siis oma YouTube kanalile laadida. Buss väljus minu kodukandist kell 06:50 ning ma sõitsin Rapla bussijaama. Sealt sõitsin järgmise bussiga Tallinna bussijaama kus mul oli vaba aega umbes 30-35 minutit.  Bussijaamas printisin välja oma bussi pileti, tegin muid asjatoimetusi ning käisin ka bussijaama kohvikus hommikust söömas. 

Lõpuks oli aeg minna Rakvere bussipeale, millega ma sõitsin Rakverre. Rakverre jõudes oli kell 10:40. Hotelli sai alates kella 2-st, seega aega mul selleni veel oli. Kaasas oli mul suur matka seljakott igasuguste vajalike asjadega. Kõigepealt ma käisin Rakvere keskuses restoranis söömas ning kuna mu hotelli enda spa oli kahjuks sel korral suletud, siis otsustasin lõõgastuseks enne sporti minna Aqua spaasse. Aquas veetsin aega kusagil 2 tundi ja natuke rohkem. Spaa külastus oli väga hea, seal oli korralikult soe ning veed olid ka soojad niisamuti ka liutoru vesi. Nautisin nii vee mõnusid kui ka sauna mõnusid ja liutorust mitmeid kordi alla laskmist samuti. Kui olin oma aja spaas ära olnud, siis oli aega minna hotelli ja end sisse registreerida. Kui kõik vajalikud toimetused olid tehtud hotellis, siis ma lihtsalt puhkasin mõne tunnikese oma toas, vaatasin telekat ja pikutasin voodis. Öö jooks ise algas kella 9 paiku õhtul ning stardi materjalid sai lunastada kella 6-9 ni. Mina läksin umbes kella 5 paiku Rakvere realiseerimiskeskusesse ning veetsin seal asju uurides aega umbes tunnike peale mida ma hakkasin koos GPS abiga jala liikuma Rakvere vallimäe poole, kus oli öö jooksu ala. Vahemaa hotellist vallimäele õnneks väga pikk polnud, ligi 1 kilomeeter umbes. Kui ma lõpus öö jooksu staapi jõudsin sain sealt kätte oma stardi materjalid pärast mida ma liikusin vallimäe läheduses asuvasse restorani üht kiiret einet sööma, et sportides ikka midagi kõhus ka oleks. Vallimäel olles nägin ma ka õhtu valguses Rakvere lossi varemeid ja kuulsat härga. 

Kui kõht oli täis, siis tellisin omale Bolt takso restorani juurde kuna ajaliselt hakkas juba kiireks minema. Taksoga sõitsin tagasi kesklinna realiseerimiskeskuse juurde, kust edasi läksin Selverisse kust ostsin omale ühed kindad ning natuke head ja paremat hotelli. Pärast ostlemist sain veel mõneks ajaks hotelli minna. Hotellis panin omale selga sportimiseks vajaliku varustuse ja riietuse. Hotell kus ma peatusin oli hotell Wesenberg, jalutuskäigu kaugusel kesklinnast. Kui kell hakkas juba 9 saama, siis tellisin omale taas Bolt takso hotelli juurde, et vallimäe läheduses oleva restoranini sõita kust jalutasin edasi öö jooksu alale. Kohapeal panin oma riietele ka vajaliku stardi rinnasildi ning ootasin oma starti. Kohapeal oli väga mõnus ja äge melu. Soe suvine õhk väljas, palju rahvast, muusika ja tuli ja müügi putkad ja mida kõike veel kohapeal polnud, see oli imeline. Kuigi oma sünniaja järgi ja muude andmete kohasealt oli minu start kell 21:45, siis teatud eksimuse ja valearvestuse tõttu jäin ma hilisemasse starti, milleks oli 21:50. Kuid hullu polnud kuna see oli kõigest 5 minutit hilinemist. Mina valisin eesmärgiks läbida jalutades 10 kilomeetrine rada koos jooksu hetkedega vajadusel. Muidugi, mis minuga tegelikult päeva jooksul veel juhtuda oli jõudnud Rakveres liikudes oli see, et minu vasaku jala keskmisele varbale oli ootamatult tekkinud mingil põhjusel vesivill ja väga valus ning kõva nahakolle tänu millele mul oli liikumine raskendatud. 

Kuigi ma olin mõelnud, et omale realiseerimiskeskusest plaastrid osta, siis seda ma paraku ei teinud. Seega hotellis kasutasin ma nutikust, et ma ikka sportida saaksin vesivilliga ning mässisin oma vesivilliga vasaku jala keskmise varba tualettpaberi sisse, mis pehmendas mu vesivilliga varvast ja selle tõttu ma valu enam ei tundnud. Rajal olles filmisin ma veel telefoniga erinevaid hetki oma vlogi jaoks. Muidugi ma muretsesin ka seda, et kas minu hilinenud start minu eksimuse tõttu võib mõjutada ka kuidagi mu lõpetamist ning autasustatud saamist, siis õnneks nii ikkagi ei läinud. Kõik lõppes hästi ja midagi mu eksimus õnneks ei mõjutanud. Enamuse ajast ma kõndisin, vahepeal ka jooksin jälle vajadusel, et ma päris viimaseks ei jääks ja, et ma ikka Teistest vahepeal ette saaksin. Kogu raja ulatuses elati kaasa ja juubeldati siin - seal küll kohalikud elanikud kui ka raja valve ja teised esinejad ja inimesed. Rajal elasid kaasa lauljad, mõni tsirkuse artist, muusikud, tantsijad ja tule puhujad ning paljud teised. 

Rada läbides olin ma aegajalt ka ühenduses oma emaga, kes soovis, et ma võimaluse korral teeksin ka Facebooki Laivi raja läbimisest. Nõnda ma tegingi ema soovil ka Facebooki Laivi raja läbimisest senikaua kuni suutsin. Kusagil 8-ndal kilomeetril tekkis ka mu parema jala keskmisele varbale vesivill koos kõva ja valusa nahaga tänu millele oli mul viimast 2-te kilomeetrit rajast juba natuke raskem läbida. Lõpuks ma jõudsin ikka õnnelikult, edukalt ja kurnatuna finišisse ja kui ma ei eksi, siis ma kuulsin ka teadustajad ütlemas:" Alvaro - Mati Viilver ületas finišijoone ajaga...." midagi ja see oli hea tunne. Ma langetasin oma pea ja mulle pandi ametlikult lõpetaja medal kaela, mis oli uhke tunne, lisaks sain ma omale üllatuskoti ka auhinnaks. Ma jäin veel vallimäele natukeseks hinge  tõmbama ja puhkama ning ostsin omale tassikese kohvi, et saada natuke sooja ja energiat. Tule show oli võimas sellel sündmusel, laserid ja valgustus ja kõiksugu vinget värki oli kohapeal. Finiš oli avatud kuni 00:30 - ni. Lõpuks kui ma tahtsin tagasi hotelli minna avastasin ma, et ma ei oska sealt vallimäelt kuidagi pea teele tagasi saada kuna põhi tee oli endiselt võistlejate tõttu kinni. Mina jõudsin finišisse kella 23:30 paiku. Ma lahkudes läksin kusagilt treppidest üles ja hakkasin kusagilt künkalt kusagile liikuma segaduses kuni leidsin mõned Teised segaduses inimesed kes samuti kuidagi pea teele minna ei osanud ning ma ühinesin nendega, et kuidagi koos ühiselt teed leida pea teeni. Lõpuks meieni jõudsid mõned Teised lahkujad ka, kelle abiga me leidsime mingi tee mäest alla ja, siis vaikselt ronisime müürilt alla ning jõudsimegi pea tee juurde. 

Mina läksin vallimäe restorani lähedusse kuhu proovisin omale taas Bolt taksot tellida kuid seekord mulle juba tuttav juht ei tahtnud mind enam sõidutama tulla tänu millele Ta tühistas mu sõidu tellimuse. Restoran kus ma einestamas käisin enne sportima minekut ning kust ja kuhu ma ka taksoga sõitsin oli Bamboo Garden. Nõnda ma otsustasingi, et mis seal ikka, lähen siis jala tasapisi hotelli poole. Nõnda ma hakkasingi vaikselt oma hotelli poole jalutama. Öine jalutuskäik Rakveres oli väga põnev ja lummav. Lõpuks hotelli jõudes läksin ma oma tuppa, viskasin kõik asjad laiali lohakalt ning panin teleri mängima ja läksin voodi pikutama, et telekat mõnda aega vaadata. Sõin rahulikult näkse, jõin ja vaatasin mugavalt telerit. Kui ma olin suutnud natuke kosuda ja hinge tõmmata, siis käisin ka kiirelt dušši all ära, et oma keha higist ja muust jamast üle loputada, et uni oleks parem. Pärast pesu pikutasin veel mõnda aega voodis telerit vaadates ning, siis proovisin oma tuba natuke korrastada. Kuna antud hotellis oli minu korrusel ka massaaži tool, siis käisin öösel veel selle peal mõnulemas, et pärast sportimist natuke lõõgastust saada ja oma lihaseid rahustada. See oli väga mõnus ja mõjus mulle hästi. Peale seda vaatasin veel voodis pikutades telekat kusagil umbes 2 ni öösel peale mida jäin magama. Hommikul ärkasin umbes kella 7 paiku. Öö muidugi kõige paremini ei möödunud, see läks nagu läks kuid vähemalt sain ma natukenegi puhata. Pikutasin lihtsalt voodis ja vaatasin telekat. Mingi aja pärast läksin alla vaatama, et kas juba saab ka hommikusööki. Käisin, siis hommikusöögil ära ning peale seda läksin oma tuppa tagasi. Vaatasin taaskord mõnda aega voodis pikutades telekat. Peale seda käisin hommikuses pesus dušši all, tegin omale korraliku pesu. Proovisin jälle natuke oma tuba korrastada ning, siis vaatasin veel voodis pikutades telekat. 

Käisin ka hommikul veel mõnda aega massaaži toolil mõnulemas ja lõõgastumas. Lõpuks ma panin end riide, tõmbasin aknalt kardinad eest, imetlesin vaadet ning hakkasin oma tuba korrastama ja asju pakkima. Hotellis tegin veel mõne video ja vlogi klippe ka. Hotelli arvustamiseks tegin ka mõned vajalikud fotod. Natuke enne kella 11 hommikul lahkusin ma hotellist ning läksin Rakvere realiseerimiskeskusesse jälle uudistama ning ostsin koju ka plaastrid ära. Hotellist lahkumise ajal mässisin mõlema jala keskmised varbad taaskord tualettpaberi sisse, et vesivillidega varbaid pehmendada ja toestada. Realiseerimiskeskuse ees pingil istudes jamasin ma oma telefonis, et bussipiletit tagasi Tallinna osta. Tahtsin saada Luks Expressi esi koha piletit ja see oli ikka üks vinge jamamine ja sebimine kuid lõpuks mul läks õnneks ja sain omale esi koha pileti. Läksin ja printsisin oma pileti bussijaama aparaadis välja ning istusin natuke bussijaama taga pargis pingil. Lõpuks oligi aeg bussi peale minna ja Tallinna poole sõitu alustada. Tallinna jõudes käisin taaskord söömas, käisin natuke poes ja tegin aega parajaks kuni õhtuse rongini. Rong Tallinnast Raplani väljus 17:21. Rapla raudteejaama jõudes sõitsin bussiga bussijaama ja ootasin õhtust bussi, millega koju sõita. Rakverre minnes oli mul oma seljakotiga natuke probleeme kuna Tallinna bussijaamas korra ja, siis Rakveres ka mu seljakoti üks sangadest kippus otsi andma ja lahti minema vaatamata sellele, et ma olin kaks korda paela sõlme sidunud. Lõpuks jäi õnneks seljakoti rihm pidama ning seljakoti sang enam lahti ei läinud. 

Rakverest tagasi kodupoole liikudes oli mu seljakott kordades raskem ja kogukam kuna ma tuupisin selle veel ka üllatuskotist saadud asju täis, lisaks pidid sinna mahtuma ka ostetud asjad. Mu matka seljakott kaalus omajagu koos kogu selle kraamiga kotis ja see oli omaette põnev vaade näha mind seda kandmas. Omamoodi seiklus oli see võib ka nii öelda. Lõpuks oligi kell nii palju, et mu buss tuli ette ja ma sain koju tagasi sõita. Koju jõudsin ma päris hilja õhtul, kusagil 8 paiku õhtul. Vaatamata sellele, et ma olin küll oma reisist tohutult väsinud ja tohutult kurnatud ei läinud ma koju jõudes päris kohe magama vaid olin hilis õhtuni-ööni üleval ning magama läksin kusagil 11-12 paiku umbes. Ka kodus magama minnes võtsin ma oma lihasvalude leevendamiseks valuvaigisti tableti. Uni tuli küll ülimalt hea pärast rasket ja toimekat nädalavahetust vaatamata mu tugevatele lihasvaludele. 

Lisa: Öö jooksu ööl pärast sportimist hotelli jõudes kui ma üritasin öösel magama jääda, siis valude tõttu, mis sportimine mulle tekitanud oli, oli võimatu magama jääda ja ma ärkasin  üles ning vahetasin välja oma padja kapis leiduva lisa padja vastu, mis tundus mulle natuke parem kui teine padi ning lisaks võtsin ma  sisse ka valuvaigisti, mis oli mul rahakoti vahel. Valuvaigisti võtsin, et see maandaks mu lihasvalusid. Tallinnast Rapla sõites võtsin ma ka rongis enne Rapla jõudmist järgmise valuvaigisti tableti, mis samuti maandaks mu lihasvalusid, et mul natuke kergem oleks. Sportimisjärgsel päeval ja veel väga mitmel sellele järgneval päeval olin ma väga suurtes lihasvaludes. Aga see ei takista mul sportimist ega tekita tahet sportimist lõpetada. Ma olen uhke ka oma valude üle, kui see on mingi vaeva või saavutuse tagajärg. Rakvere öö jooksul sain ma 1403 koha, minu rinna number oli 2761 ja ma läbisin 10 kilomeetrise raja ajaga 01:27:26 . Selle aastane rekord võrreldes eelmise aastaga. 


Kirjutatud 20.nda Juuni ööl - vara hommikul kella 2-4 vahel. 


Tänan lugemast!

Lugupidamisega, Alvaro

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rahateenimine internetis