Suve reis Saaremaale-Kuressaare

Kuna minu ema on suur muusika armastaja ja ka mina soovisin sel suvel midagi targemat teha peale suve lihtsalt maha magamise ja raha laristamise, siis mõtlesin et võiks külastada võimalikult palju erinevaid kontserte ja osta rohkelt ka puuvilju ja marju mida tavaliselt muul aasta ajal ei saa. Nõnda saigi juba Juulis ära ostetud ka 6-ndal Augustil Saaremaal, Kuressaares toimuvale Smoky kontserdile piletid. Antud kontsert toimus ka mujal kuid kuna mu ema polnud kunagi Saaremaal käinud, siis Ta tahtis neid pileteid just sinna. Nõnda ma broneerisin eelnevalt piletid edasi-tagasi Lux Ekspress bussiga kuna tahtsin antud bussiga esimest korda elus sõita ja järgi proovida mugavuse ja ma sain sellega omale teenida ka PINSE PINS kliendikaardile ning samuti ka hotelli Kuressaarde kuna tänaval olla oleks olnud sellise jubeda ilmaga üsna ebameeldiv.

Nõnda 6.nda Augusti hommikul ärkas mu ema kell 06:15 ja Ta toimetas veel koduste toimetustega ning mina ärkasin kell 07:15  ema ajas mind üles. Ma panin juba korralikumad riided selga ning läksin oma arvuti taha veel hommikusi multikaid vaatama ja üles ärkama. Ema polnud veel korralikes pidulikes riieteski ning Ta toimetas üsna kaua kuni märkas lõpuks kella mida mina olin emale kahjuks unustanud öelda, sest ma olin kindel et ema jälgib ise kella ja mina olin juba valmis. Meil hakkas väga kiire, ma pakkisin veel ruttu ka arvuti kokku ja lahkusime lõpuks kodust kui kell oli juba midagi peale 8-t hommikul. Rong meie kodu jaamast väljub Tallinna 08:12
Minu isa ütles emale koguaeg, et me jääme maha, me jääme maha. Võibolla me oleks isegi jõudnud kuidagi napilt kuid kuna mu ema jooksis veel viimasel minutil tuppa midagi soemat selga haarama, siis kui me üheskoos hakkasime jalgratastega raudtee jaama sõitma märkasime me natuke enne raudtee jaama, et meie rong sõidab parasjagu minema. Me jäime enda rongist tol saatuslikul hommikul maha. Alguses mu ema ütles mulle, et hakkame Lelle jalgrattaga sõitma, mis on 14 kilomeetrit meie kodukohast kuid mina keeldusin sest mul olid väga rasked kotid ja ma olin niigi väga väsinud nende kottide kandmisest ega poleks jõudnud nii kaugele sõita. Nõnda otsustas ema leida mõne auto juhi kes saaks meid autoga Lelle viia, et sealt järgmise rongiga Tallinna sõita. Käisime, siis mõned inimesed läbi kuniks läksime meie kodukandi uutesse majadesse kus elas üks naine koos mehega kellel oli auto.

Õnneks oli mees hommikul vara juba üleval ning Nad olid nõus meid Lelle trantsportima. Jõudsime, siis Lelle kell 08:45 hommikul ja järgmine rong väljus kell 09:45 Tallinna. Nõnda oli meil tund aega ootamist. Kui kell lõpuks 09:45 sai sõitsime me rongiga Lellest Tallinna ning väljusime Tallinn-Väike peatuses. Ema tahtis mul suitsu juba kiirelt teha. Tallinn-Väike peatusest sõitsime emaga number 4 trammiga Hobu jaama peatusesse ja sealt number 3 trammiga Autobussi jaama peatusesse. Meie Lux Ekspressi buss väljus Tallinna Autobussi jaamast kell 11:45 hommikul. Kui me Autobussi jaama jõudsime, siis ma ostsin veel juua bussi ja natuke näksimist ka kuna meid oli ees ootamas 4 tunnine sõit ja käisin veel ka tualetist läbi. Lõpuks kui me bussi saime, siis ma hakkasin bussi ekraanist filmi vaatama ja sõin-jõin oma kaasa ostetud asju ja vahepeal rääkisime ka emaga juttu. Saaremaale sõitsime me Piret praamiga. Sellel praamil sees kõndides tundsin ma kuidas see praam hullult kõikus ja ma kõndisin ka nagu mingi joobes inimene, tuikusin mis segane ja tänu sellele tundsin kuidas hakkan jääma merehaigeks. Seekord mul polnud kahjuks ka vajalike rohte kaasas kuid väljas teki peal olles ei olnud midagi hullu. Emaga ostsime me ka praamilt veel natuke snäkke kaasa kuid hinnad olid märksa kallimad. Reisi ajal ma ka vlogisin ja pildistasin erinevates kohtades. Üle vee sõidab praamiga 27 minutit ning 20 minutit on võimalik olla praamil ja pärast seda peab juba bussi minema. Meie läksime emaga veel kusagile teisele poole otsa istuma ja kus me kuulsime küll mingit juttu kuid ei saanud sellest aru.

Nõnda rahulikult seal vlogides ja vesteldes tuli meie juurde üks töötaja kes ütles, et me oleme juba kohal. Hakkasime, siis koos emaga ruttu praamilt lahkuma ja maha minema ning mu ema ütles, et Ta loodab, et buss pole veel ära sõitnud. Kuid mina juba nägin, et buss on praamilt lahkunud ning seisab nüüd kusagil kaugemal meist eemal. Hakkasime, siis emaga mööda ohtliku teed autode vahelt põigeldes praamilt maha minema ning bussile lähenema. Mina muidugi rahulikult jooksin lausa kahel korral autodele sedasi ette, et autod pidid lausa järsult pidurdama ja mina oleksin võinud alla jääda kuna jooksin nagu peata kana sõitvate autode vahel ja ees kuni õnneks sain elusalt ja tervelt bussini. Ema jõudis ka lõpuks üle turvaliselt teed ületades ja me läksime bussi, mis meid peatuses ootas. Ema vabandas bussi juhi ees ja ütles, et mina olen natuke süüdi ning, et me ei mõistnud mis seal praamil räägiti. Läksime, siis oma kohtadele tagasi ning jätkasime sõitu Kuressaare suunas kuhu oli veel kusagil 2 tundi umbes. Samal ajal sõites naljatasime me emaga, et küll me jääme ikka koguaeg igale poole hiljaks viimasel ajal nagu, et jäime hommikusest rongist maha nüüd jäime hiljaks praamil bussi minemisega. Mina kuulasin sel korral muusikat üle jäänud teekonna ja jälle sõin-jõin oma kaasa ostetud snäkke.

Lux Ekspressi buss oli üsna mugav ja super hea oli sellega sõita ka minu emale hakkasid need bussid väga meeldima. Kusagil 16:20 jõudsime me Kuressaare bussijaama kus ema läks tualetti ja mina uudistasin bussijaama poes. Meie kontsert toimus Kuressaare lossi hoovis ja meie hotell oli samuti õnneks lossi hoovi lähedal. Kuna me olime mõlemad emaga esimest korda elus nii Saaremaal kui ka Kuressaares, siis ma otsisin oma hotelli broneeringust hotelli aadressi ja lõin selle oma telefoni google mapsi. Sedasi telefoni ja gps-iga kõndisime me 1,4 kilomeetrit jala hotellini avastades samal ajal linna ilu ja muud toredat mida me oma rännaku ajal märkasime. Kõndida polnud palju ja ilm oli ilus ning mõnus ja tõesti me nautisime seda reisi ja puhkust üle kõige, olime mõlemad väga õnnelikud. Külastasime ka ühte muuseumi natuke kuna ema tahtis küsida mis on pileti hind ja pileti hinnaks oli 7 eurot üks. Vaatasime ka huvi pärast taksode hindu ning seal olid taksode hinnad üsna mõistlikud ja soodsad. Lõpuks kui olime hotelli jõudnud, siis ma registreerisin end sisse ja me läksime oma tuppa. Meie tuba asus teisel korrusel kaugel koridori lõpus. Läksime emaga tuppa, mina hakkasin telekat vaatama ja ema käis pesemas ära. Pärast seda me käisime hotelli restoranis kohvi hindu vaatamas kuid sel korral olid need hinnad meie jaoks liiga kallid ja restoranist me kohvi ei ostnud, siis läksime pärast seda hotelli lähedal asuvasse A&O poodi.

Ostsime poest 2 väiksemat vihmavarju kuna vihma vahest ikka sadas ja igaks juhuks samuti, hind oli soodne, siis ostis ema veel ka natuke 3in1 kohvi, juua jne. Läksime peale seda hotelli tagasi ning ma küsisin alt töötajalt ka ujumise kohta ja sain infot. Käisime toas ära, ema käis suitsetamas ja, siis me läksime mõlemad koos emaga ujulasse. Ujusime mõnda aega basseinis ja ma käisin ka kaks korda saunad sauna mõnusi nautimas kuna ma saan väga väga harva saunas käija, eriti veel korralikus leilisaunas. Pärast seda läksime me veel natukeseks tuppa. Hotelli toas töötas kõik toa kaardiga, samuti ka tuppa pääsemine. Panime kõik oma asjad hotelli tuppa ära ja elasime sisse. Pärast läksime õue ning ema tegi veel suitsu ja, siis me läksime ühte lähedal olevasse restorani sööma kuna mul oli kõht väga tühi ja peale seda oli kohe Smoky kontserdile minek. Ostsin omale 9 eurot maksva pardi filee eine ning veel 1.50 maksva klaasikese ananassi mahla. Ausalt öeldes oli toit päris maitsev ja lausa meeldiv kuna seal oli palju "maltsa" samuti ehk teisi sõnu rohelist. Mingid lehed olid aga üsna mõrkjad kuid koos liha, tomati või muu rohelisega oli täitsa söödav ja mulle just meeldibki maltsa süüa.

Olen ausalt öeldes oma toitumisega päris eris kummalisse faasi jõudnud. Lisaks suutsin ma veel endalegi üllataval moel selle eine täielikult ära süüa aga eks see õnn oli selles maltsas mis pole nii toitev nagu kartul või mõni muu toiduaine. Kui kõht oli kenasti täis, siis me läksime sealt otse Kuressaare lossi hoovi kus toimus, siis kontsert ning vihma hakkas ka jälle kergelt sadama. Jõudes kenasti lossi hoovi oli seal tohutult palju rahvast kuid õnneks lava esine oli veel tühi. Mina läksin koos emaga kiiresti lava ette ning, siis hakkasid ka Teised sinna kogunema. Esimene esineja oli Karl-Eerik Taukar bänd kes tegi inimestele soojenduse ja oli sisse juhatuseks Smoky bändile. Vahepeal sadas ka Karl-Eerik bändi esinemise ajal vihma. Mulle väga meeldis Karl-Eerik Taukari bändi esinemine. Pärast seda kui esimene bänd oli esinenud läks seal oma 15-30 min aega esimese bändi asjade kokku pakkimisele ning teise bändi asjade valmis seadmisele. Kui lõpuks ka Smoky lavale jõudis läks korralik pidu lahti ning taas kord mulle uskumatul kombel oli ka Smoky bändi esinemine mulle päris meeldiv ja huvitav kuna youtubest nende videosi vaadates tundus see kõik minu jaoks päris igav ja mõtetu kuid reaalsus oli hoopis teine ja meeldivalt üllatav. Filmisin ja pildistasin iga bändi esinemisi ka ja minu ema nautis seda kõike täiel rinnal, eriti Smoky esinemist.

Kuna üks vanem naine tegi oma telefoniga livestreami filmides Smoky bändi , siis ka mina võtsin oma telefoni välja ja tegin samuti facebookis päris pika otseülekande kontserdist kuniks mingid noored tüdrukud hakkasid mind seal häirima. Ausalt öeldes oli seal kontserdil selline rahvamass, et mul oli selline tunne nagu me oleksime silgud pütis kuna seal oli nii metsikult palju rahvast, et polnud võimalik ei istuda ega astuda ja kõik elasid kõigil seljas, eriti mul. Ma lausa tõmbasin omal kõhu sisse ja proovisin end teha nii peenikeseks kui vähegi võimalik, et kuidagigi mugavalt ära mahtuda sinna inimeste vahele. Lõpuks sai kontsert läbi ning ma olin üle kere suurtes valudes, eriti mu jalad ja ma laskusin seina najale kükki ja ema tegi suitsu ning me ootasime kuni suurem rahvamass on lahkunud. Pärast seda läksime me oma hotelli juurde tagasi ja võtsime veel ema pangast ka raha välja. Läksime, siis oma tuppa ja ema heitis voodisse magama ja mina vaatasin kuni kella 2-ni öösel mingit filmi. Panin, siis hommikul kella 7-ks äratuse kuna hommikusöök oli 07:00-10:00 ja meie buss tagasi väljus Kuressaare bussijaamast 13:10

Ma olin hommikul ärgates nii väsinud, et ei suutnud kohe kuidagi üles tõusta ning oleksin tahtnud veel magada. Uni oli väga mõnus ja hea ja see voodi oli elu parim voodi. Ema käis veel hommikul pesemas ära ning mina oleksin tahtnud küll ujuma ja sauna minna kuid loobusin sellest. Käisime, siis lõpuks rootsi lauas söömas ära ja peale seda ma veetsin veel mõnda aega toas telekat vaadates ja ema uudistas õues. Lõpuks tuli ema tuppa , me pakkisime oma asjad ja all tasusin ma oma hotelli arve. Peale seda hakkasime me läbi pargi otseteed lõigates tasapisi bussijaama poole liikuma külastades samal ajal erinevaid kohti pargis, maitstes head jäätist, ostes mõningaid suveniire, pildistades ja filmides. Meile hakkas see park nii pähe, et me lausa eksisime mingil määral ära kuniks me leidsime ikkagi õige tee otsa üles, olime lihtsalt läbi pargi natuke liiga kaugele suurest hurraast jalutanud, tegelikult meie õige tee oli palju lähemal. Lõpuks ma otsisin googlest Kuressaare bussi peatuse aadressi ja lõin selle gps-i sisse ja taas kord liikusime gps abiga. Kuni bussijaamani käisime me veel läbi erinevatest kauplustest ja kohtadest. Kui olime bussijaama jõudnud, siis ema käis taas kord tualetist läbi ja , siis mina otsin bussijaama poest veel natuke näksi ja asju kaasa. Meie buss oli juba ees ja me läksime istusime taas kord oma kohtadele. Hakkasime, siis sõitma mandri poole tagasi taas kord Lux Ekspress bussiga. Seekord ma lubasin endile, et ma lähen varem bussi peale praamil olles kuna enam ma ei taha bussile hiljaks jääda. Ma alguses kuulasin tagasi teel praamini muusikat kuid , siis leidsin ühe hea multika mida hakkasin vaatama "Vaiana".

Praamile jõudes läksime taas kord bussist maha ja käisime natuke ringi ning ma filmisin ja pildistasin taas kord. Tagasisõidu praam oli Suur Tõll ja seekord praam väga ei kõikunudki. Üle vee jõudes kuulsime me emaga märguannet bussi minekuks ja seekord jõudsime me õnneks õigeks ajaks bussi. Tallinna poole sõites jätkasin ma enda multika vaatamist ja, siis jõudsin veel ära vaadata ka mingisuguse Hitmani filmi. Kokku vaatasin ma selle reisi jooksul Lux Ekspressi bussi ekraanist 3 filmi ja kuulasin ka mingi hulga muusikat. Minul endil olid isiklikud kõrvaklapid kaasas kuid ema ostis bussist omale 1.50 eest kõrvaklapid tagasi teel. Tallinnasse jõudes läksime me emaga Autobussi jaama lähedal olevasse kodu kohvikusse kus me võtsime süüa kaasa omale ja läksime trammi peatusesse. Kell oli 17:15 kui me jõudsime Tallinna ja meie rong väljus 18:03

Ma ei tea küll kuhu meie aeg kadus, eks muidugi omajagu aega läks toitu oodates ja, siis mu ema veel suitsetas trammi peatuses ja lasi veel ühel trammil minna kuni jõudis teine tramm mille peale me lõpuks läksime. Jõudes Hobu jaama peatusesse selgus, et me jäime oma rongist maha ja sellest ajast peale läksin ma endast välja ja minu ema läks ka endast välja ja nõnda me koos närvitsesime seal. Sõitsime, siis number 52 bussiga Balti jaama kus otsustasime koju sõita hilise rongiga mis küll päris meie kodu jaama ei sõida kuid lähedale siiski. Ema helistas ka meie naabrile, et kas too saaks tulla meile Lelle jaama autoga vastu kuna me jäime oma rongist maha ja õnneks naaber oli nõus. Kuid meil oli vaja kusagil 4 tundi veel Balti jaamas passida. Sedasi aega parajaks tehes ja õhtust rongi oodates suhtles mu ema mõndade inimestega, käis väljas, saatis kellegi rongile, suhtlesime ema sõbrannaga kes koguaeg üsna tihti Balti jaama ooteruumis aega veedab ja lõpuks tahtsime me sööma minna. Nõnda ühte meest Balti jaama bussi peatusesse saates läksime me kõik karjakesi sinna. Istusime  maha ja veetsime mõnda aega bussi peatuses aega kuniks me hakkasime edasi liikuma kuna pidime sööma minema. Minnes, siis Balti jaama bussi peatusest mööda märkasin ma juhuslikult ühte eesti kuulsat youtuberit seal samases koos oma sõpradega seismas ja bussi ootamas. Selle aasta Augustis, 7-ndal kuupäeval kui olin parasjagu emaga Tallinnas ning jäime kahjuks õigest rongist maha, siis veetsime me Balti jaamas aega. Ühel hetkel me jalutasime Balti jaama rongi ootesaalist trolli peatuse kaudu koos ühe mehega kelle me bussi peale saatsime bussi jaama ning, siis sealt edasi ema sõbrannaga bussi peatusest mööda burgeri putka lähedale. Kuid möödudes bussi peatusest märkasin ma seal seismas ühte väga tuttavat youtuberit ning minu masendunud meel muutus järsku ärevaks ja rõõmsaks ning salaja naeratades mainisin oma emale, et ma nägin kuulsat youtuberit ja olin nii õnnelik. 

Ma vaatasin kõndides aeg ajalt koguaeg tagasi, et veenduda et ma ikka nägin õieti ning antud youtuberiga olid kaasas ka Tema sõbrad kes mind vaatasid.
Kui olime ema ja Tema sõbrannaga jõudnud burgeri putka lähedale, siis mu ema küsis mult et kas ma tahan ka autogrammi antud youtuberilt küsida, kuid ma keeldusin sellest kuna kartsin ise küsida. Nõnda me seal emaga natuke vaidlesime ja rääkisime kuniks mu ema võttis kotist vihiku ja pastaka ning läks antud youtuberilt mulle autogrammi küsima mainides, et ma olen antud youtuberi suur fänn. Youtuber andis hea meelega mulle autogrammi ning nii Tema kui ka Tema sõbrad olid mõlemad väga õnnelikud selle üle. Sain seda kõike emalt teada ning pärast seda tundsin taas natuke kurbust, et ma olin nii arg, et ei suutnud ise autogrammi küsida. Selleks youtuberiks keda ma esimest korda elus ise juhuslikult Tallinnas seekord, siis  Balti jaama bussi peatuses kohtasin oli ei keegi muu kui Rauno Raiesmaa ehk youtube nimega Sniff.
Tollel saatuslikul õhtul täitus ka mu elu üks suurimaid unistusi, kohata/kohtuda mõne kuulsa youtuberiga Tallinnas ja sel õhtul see mul ka täitus.

Pärast seda läksime me otsima mingit söögi kohta. Balti jaama turg oli kinni kuid seal lähedal oli mingine Asian Cafe taoline restoran ja me läksime sinna. Sisustus oli mugav ja hubane ning ema ostis meile 2 tassi musta teed ja , siis mina võtsin veel nuudlid köögiviljadega. Sain kohapeal ka õnneks oma telefoni akut laadida, tualetti kasutada ja, siis sõin veel omal kõhu ka täis. Pärast seda oli meil veel aega kuni rongini ning ema käis veel poest mõningaid asju ostmas. Lõpuks saime me rongile ja alustasime ühel hetkel Lelle poole sõitmist. Lelle jõudes käisin ma veel kord tualetis ja rongis samuti ning, siis ootasime meie naabrit Lelle raudtee jaamas. Ühel hetkel jõudis meie naaber meile järele ja me alustasime sõitu kodu poole, vahepeal meie sõidu ajal lendas mingi lind pimedas väga ohtlikult auto eest esi aknast mööda meid ehmatades kuid õnneks midagi ei juhtunud. Kui olime koju jõudnud, siis maksime naabrile ka sõidu eest ja ma läksin tuppa ära ning ema jäi veel naabriga rääkima. Toas rääkisin ma natuke muljeid oma isale ja kui ema tuli tuppa rääkisin veel emaga juttu. Kuid pärast seda läksin kohe magama ära kuna olin tohutult väsinud. Selline oligi meie Augustikuu reis mahajäämise ebaõnnega!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis