Vabatahtliku heategevuse laat

18. ndal Novembril alustasin ma hommikul teekonda rongiga Tallinna. Pidin ärkama kell 7 hommikul ja rong väljus kell 08.12 hommikul. Tallinna jõudes käisin ma läbi Balti jaama turul asuvast Kalevi poest ja ostsin omale paki piparkooke kuna mul rohkema jaoks raha ei olnud enam. Kodunt oli mul kaasa võetud varem ostetud coca-cola. Pärast seda sõitsin ma Balti jaamast number 43 Bussiga Rocca Al Mare keskuse juurde kuna seal oli Top Shop-i poes sel päeval jalanõude mõju jalale testimine ning kõigile osalejatele jagati ka auhindu. Lisaks sellele sai sel päeval osta sealt omale jalanõusid kuni -80% soodsamalt. Kui mul oleks ometi seekord raha olnud piisavalt, siis ma oleksin sealt omale suurima rõõmuga uued jalanõud ostnud, kui mitte isegi mitu paari kuid kahjuks mul selleks raha polnud. Mul oli ka plaan selles osaleda ja oma jalanõude mõju jalale testida kuid kuna seal oli paraku väga palju vanureid ja järjekord pikk ning ma pidin kell 12 või natuke hiljem olema ka Lauluväljakul vabatahtlike laadal, otsustasin ma sellest loobuda samuti ka kingitusest. Ega need kingitusedki nüüd nii erilised polnud (mina lootsin midagi utoopilisema), kingitusteks olid siis toa sussid või kinga lusikas või mingi kolmas asi, millest ma ausalt öeldes väga aru ei saanudki. Igal juhul see ettevõtmine oli tore kuid ma pidin lahkuma kahjuks. Pühapäeval toimub antud ettevõtmine Tartus lõuna keskuse Top Shop-is.

Pärast seda kõndisin ma Zoo peatusesse ja sõitsin sealt Balti jaama tagasi. Balti jaamast sõitsin ma Kadri orgu ning sealt sõitsin number 5 bussiga Lauluväljaku peatusesse. Alguses kui ma seal peatuses olin, siis ma ei saanud mitte millestki aru ja mõtlesin et ma sõitsin valesse peatusesse. Kuid silmitsedes natuke bussi peatuse kaarti ja vaadates ühte naist kes kusagil suunas kõndis hakkasin ma teda jälitama ning hiljem märkasin, et ma olin tegelikkuses päris lähedal Lauluväljakule ning läksingi, siis sinna. Lauluväljakul toimus, siis vabatahtlike laat kus oli kohal väga palju erinevaid ühendusi ligikaudu 20-25. Ühendustest oli seal Toidupank, Serve The City, MTÜ Oma Pere, Noorteklubi Active ja paljud teised ühendused. Ma külastasin neid kõiki ühendusi, rääkisin ühenduste liikmetega, võtsin kõiksugu materjali mida sealt võtta andis ja võtsin osa ka mõningatest viktoriinidest, millest oli seal võimalik osa võtta. Ma olen väga õnnelik ja rahul oma otsusega, et ma otsustasin sinna sündmusele kohale minna kuna sain palju uut tarka infot ja palju julgust ning enese kindlust juurde. Panin end kirja ka päris mitmestesse kohtadesse nagu näiteks vabatahtlike päästjate ridadesse (kui inimesed kaovad, siis mina otsin vastavalt võimalusele) ning näiteks ka NATO ühendusse. Kindlasti ma proovin ka paljude muude ühendustega koostööd teha nagu abi politseinik, vabatahtlik tuletõrje jpm.

See sündmus oli väga tore, asjalik ning kindlasti väga hariv. Vabatahtliku heategevuse laadal esinesid ka mõned esinejad nagu pianist Denis Shvedov , ansambel School Day, ja eestlane Nika Prokopjeva ja nende esitused olid fantastilised ning lummavad. Ma ka tegin Nikita esitustest livestreami oma YouTube kanalile. Lisaks käis seal ruumis ringi ka üks südamega maskott kes tegi seal igasugu toredaid toimetusi. Laadal oli võimalik ka osa võtta erinevatest seminaridest milleks olid vestlusring teemal "vabatahtlik tegevus ja üksteise abistamise lihtsus kohalikes kogukondades" , vabatahtliku võrgustiku kokku saamine, heategevus kampaania "Annetame aega" tutvustus vaba ühendustele ja avaliku sektori asutustele. Mina kahjuks neist seminaridest osa ei võtnud, millest ma ei jõudnud ja millele ei julgenud kahjuks minna kuigi oleksin tahtnud. Ma rääkisin ka vaid nende ühenduste liikmetega, kes ise minuga juttu alustasid aga kes midagi ei öelnud ei öelnud ka mina midagi peale Tere muidugi. Vabatahtliku heategevuse laadale minnes jagati ukse juures ka kleepekas, millega said pärast enne lahkumist hinnata oma rahulolu antud sündmuse kohapealt ja võimalusteks oli "Negatiivne" "Neutraalne" või "Positiivne".

Mina muidugi valisin positiivse kuna see oli ikka üks parimaid sündmusi kus mina käinud olin. Kohapeal jagati ka tasuta suppi neile kes olid vähemalt 5 eurose annetuse teinud, mina kahjuks aga annetusi teha ei saanud kuna mul polnud üldse raha. Lisaks supile said annetajad ka kalli sellelt südame maskotiga inimeselt. Veel oli võimalik kohapealt ka osta ühest kohvikust süüa ja juua omale. Pärast kella kolme millegiga lahkusin ma sealt vabatahtliku heategevuse laadalt ning hakkasin suunduma kesklinna kuna minuga pidid kohtuma mõned fännid ja lisaks sooviks üks sõber samuti minuga kohtuda. Ma läksin Coca-Cola Plazasse, et laadida oma telefoni akut natuke rohkem täis ja samas puhkasin ka seal. Samuti sain ma Coca-Cola Plazas kokku ka nii oma sõpradega (sõber ja tema 3 sõpra kellest said ka mu sõbrad) ning pärast natuke hiljem tuli ka nelja liikmeline fänni grupp kellega sai tehtud pilte ühiselt.

Pärast pildistamist mu fännigrupp pidi paraku kiire aja tõttu edasi põrutama ja ma jäin oma sõpradega. Me käisime veel natuke linna peal ringi kuniks ma pidin hakkama juba tasapisi Balti jaama tagasi suunduma, et rongile jõuda. Balti jaama jõudes kohtusin ma juhuslikult ka oma endiste lastekodu aegsete sõpradega ja sai veel nendegagi mõnda aega vesteldud. Kell 17:40 läksin ma rongile ning kell 18:03 hakkasin rongiga kodu poole sõitma. Õnneks oli hommikul ilm kuni õhtuni ilus ja tänu sellele sai ka antud päeva paremini nautida kuid õhtul Tallinnas kui ma hakkasin sõpradega liikuma ja läksin ka Balti jaama, siis juba sadas ka vihma ning kui ma koju jõudsin ja olin rongil maha läinud, siis sain ma ka paduka omale kaela nii et koju jõudes olin ma üsnagi läbi märg ja kohutavalt väsinud. Selline oligi minu meeldiv ja õnnelik päev täis palju häid kogemusi ja uusi mälestusi.

http://keskraamatukogu.ee/vabatahtliku-tegevuse-laat-tallinna-lauluvaljakul/
https://www.tallinn.ee/est/Uudis-Laupaeval,-18.-novembril-toimub-vabatahtliku-tegevuse-laat
http://vabatahtlikud.ee/vabatahtlik-tegevus/vabatahtliku-tegevuse-laat/laadal-osalevad-uhendused/

Tänan lugemast!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

AFT ehk suu haavand ja selle ravi

Rakvere öö jooks 2023

Rahateenimine internetis